Hautamuistomerkkejä koskevia ohjeita

Arkkuhautausmaalla

Yksipaikkaisella haudalla, jonka leveys on 1 metri, muistomerkin maksimileveys 80cm; korkeus 80 cm ja pohjakiven leveys 90 cm.

Kaksipaikkaisen tai sitä suuremman haudan muistomerkistä on lähetettävä muistomerkkisuunnitelma seurakunnalle osoitteeseen karkkilan.seurakunta@evl.fi.

Uurnahautausmaalla

Hautakiven maksimileveys 35 cm; korkeus 70 cm; paksuus 15 cm. Pohjakiven maksimileveys on 45 cm ja paksuus 25 cm.

Ristin maksimileveys on 50 cm; korkeus 80 cm.

Uurnahaudan kivi on tuettava pohjakiveen ruostumattomilla metallitapeilla.

Muuta huomioitavaa

Kukka-alallisia pohjakiviä ei suositella asennettaviksi. Erilliset kukka-alan reunuskivet tai muovinen kukka-allas sallitaan.

Uusiin ja ennestään reunakivettömiin hautoihin ei saa asentaa reunakiviä.

Hautakiven asennus hautauksen jälkeen sallitaan 1.6.-30.9. välisenä aikana peruskunnostuksen jälkeen. Työn päätyttyä on hauta ja sen ympäristö siistittävä.

Jos kiven asemoinnissa kaksi- tai useampipaikkaiseen hautaan on epäselvyyttä, tulee asentajan ottaa yhteyttä Karkkilan seurakuntaan.