”Älkää unohtako osoittaa vieraanvaraisuutta, sillä jotkut ovat yösijan antaessaan tulleet majoittaneeksi enkeleitä.” (Hepr. 13:2)

Missä sydän, siellä koti

Arkisen elämän keskuspaikka on koti. Voimme rukoilla Jumalan siunausta kodille ja sen elämänpiiriin kuuluville ihmisille. Siunaus tarkoittaa hyvän sanomista, ja hyvän toivomista.

Kodin siunaaminen on merkkinä siitä, että Jumala rakastaa meitä ja haluaa olla meitä lähellä myös arjessa - siellä missä elämme elämäämme.

Kodin siunaamisen voi toimittaa pappi tai muu seurakunnan työntekijä – tai kuka tahansa seurakuntalainen.

Kodin siunaamisen voimme järjestää erillisenä toimituksena tai jonkin muun perhejuhlan, kuten kasteen, yhteydessä. Mikäli haluat seurakunnan työntekijän siunaamaan kotisi, ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon, niin sovitaan yhdessä käytännön järjestelyistä!

Keinutuoli